A few days ago I was wondering what is truly original nowadays (see here) and I thought about this house designed by Sanne Oomen of Studio Denieuwengeneratie and for her partner Lucas Mol and herself. This 700 sq metre building, located only 30 minutes away from Amsterdam, is a peculiar display of creative ideas and quality materials. It is quite bare and dark, it almost looks a bit medieval (I am not sure I would live there, I find it a bit unsettling) but it is an interesting, well thought out place.
A fine attention to detail is highlighted by the unusual use of daily objects to create a space where every corner and piece furniture attracts attention. African sculptures live together with a car hung as a bookcase, a radiator becomes table leg, some plumbing joints form a tap in a bath with Marrocan concrete tiles, skateboards are transformed into steps just next to a big chunky black fireplace and an electric blue modern sofa, an antique stone niche hosts a modern image. Despite the oddity, nothing is casual, everything seems to be there for a purpose.
Pochi giorni fa mi chiedevo cosa, al giorno d'oggi, è da considerarsi veramente originale (vedi qui) e mi è venuta in mente questa casa disegnata da Sanne Oomen di Studio Denieuwengeneratie per lei ed il suo partner Lucas Mol. Questa costruzione ecosostenibile di 700 sq mt, a soli 30 minuti da Amsterdam, è un bizzarra esposizione di idee creative e materiali di qualità. E' abbastanza spoglia e cupa, direi che è in qualche modo medioevale (no so se ci vivrei, la trovo in parte inquietante) ma è uno spazio interessante e ben pensato. La sottile attenzione al dettaglio è evidenziata da un uso inusuale di oggetti ordinari fino a creare un ambiente dove ogni angolo e pezzo di arredamento attrae lo sguardo. Scuture africane convivono con una macchina appesa al muro e utilizzata come libreria, un termosifone diventa la gamba del tavolo, delle giunture idrauliche un rubinetto in un bagno dove si vedono anche piastrelle di cemento di gusto marocchino, degli skateboard sono trasformati in gradini di fianco ad un imponente camino scuro ed a un divano blu elettrico, un'antica edicola ospita un'immagine moderna. Nonostante la peculiarità, niente è lasciato al caso, tutto sembra essere in quel posto per un motivo.
Photos by Robert Holden.
the car is cool
ReplyDeleteJerry NY
fighissimo
ReplyDelete