Pagine

Colourful stools


It is really hard in Italy at the moment, we are going through a big recession caused mainly by the way our politicians have run the country for the last 50 years. Most of us are oppressed by taxes, constricted by too many contorted rules and  not left very optimistic about our future. Young people are struggling and they dream of leaving the country with the sometimes false belief that abroad they will be happier. In such a dim panorama, strangely enough creativity blossoms and ideas flow. Sometimes the difficulties of daily life and a jolt to those certainties in life oblige your mind to think about new solutions. A working mind often produces good ideas. The government though must find the way to invest in the future and make the process of investing simpler.
The stools above show how a simple versatile object of daily use can be transformed.  The colours represent the hope that things in Italy will get better soon.

E' veramente dure in Italia al momento, siamo in piena recessione, una recessione causata fondamentalmente da come i nostri cari politici hanno governato il paese negli ultimi 50 anni. La maggiorparte di noi sono vessati da tasse, limitati da troppe leggi contorte e non più ottimisti sul futuro. I giovani arrancono e sognano di lasciare il paese in alcuni casi con la falsa convinzione che altrove sarebbero più felici. Più felici non so, in un paese più giusto probabilmente. 
In questo panorama così ottuso, stranamente la creatività fiorisce e le idee sbocciano. A volte le difficoltà della vita quotidiana e una scossa nelle tue certezze obbliga la mente a pensare a nuove soluzioni. Una mente attiva spesso produce buone idee. Il governo italiano però deve trovare il modo di investire sul futuro e di rendere il processo d'investimento dei singoli più fluido.
Gli sgabelli dell foto qui sopra dimostrano come un semplice e versatile oggetto di uso quotidiano può essere trasformato. I colori rappresentano la speranza che le cose in Italia migliorino presto. 


From the top / dall'alto :
- Milking stool by Um Project
- Metal and wooden stools by HARTO design
- Knitted stools by Claire-Anne O'Brien 
- Colourful stools by Jo Black Designs
- Prince Aha stools or occasional tables by Kartell
- DIY painted Frosta stools by Ikea

4 comments:

  1. Questo post mi ha portato alla mente due proverbi:
    "La speranza è l'ultima a morire"
    &
    "La bellezza salverà il mondo"

    Dobbiamo essere positivi!

    ******

    This post reminded me of two proverbs:
    "Hope is the last to die"
    &
    "Beauty will save the world"

    We have to be positive!

    ReplyDelete
  2. Questa sgabellini sono bellissimi,una buona idea per gli ospiti in più. L'idea poi di pitturare quelli di Ikea così è eccezionale, domenica ci provo pure io magari con dei colori diversi.

    ReplyDelete
  3. Ada,fammi sapere come sono venuti o mandami delle foto!

    ReplyDelete