Pagine

Elegant extravaganza by Dirk Jan Kinet

I love this season! People seem to sparkle more when the summer arrives and my days are longer because I need to sleep less. A win-win situation, I can go out more!
I haven't done any changes to our flat for a while. I am in a sort of limbo, not knowing how long I am going to live in this house and really feeling like changing a lot, not just a little. 
I was attracted to the house in this post by the wall painting
It is so unusual and rich that it stands out even in the background of such an eclectic eye-catching collection of furniture. 
It is a deep-sea blue in the living room with a white pattern that at a closer look seems to be a sort of childish design. In the dining room the walls are a perfect shade of grey. In another room the wall is painted with strokes of blue and darker hues of blues and it almost looks like a textile. And again you have a lighter grey in the study, white tiles in the bathroom and greek blue tiles in the kitchen. Never up to the ceiling, notice. 
This fabulous house is furnished with classical pieces, portraits, seventies lamps, a pop dining table and chairs, stripes and different styles of wooden furniture. 
It is Dirk Jan Kinet's Mexican house, he is an interior designer who was a German philosophy scholar, an actor and has spent years living between Italy, Portugal and Istanbul.


Adoro questa stagione! 
La gente sembra essere più frizzante e leggera quando arriva l'estate e i giorni mi sembrano più lunghi perchè ho bisogno di dormire meno. Una situazione vantaggiosa, significa che posso uscire di più!
Ho cambiato poco o niente a casa mia negli ultimi mesi. Mi sento in una sorta di limbo, non so quanto staro' in questa casa e quello che veramente vorrei fare è rivoluzionare gli spazi. 
Sono stata subito attratta da questa casa per la pittura dei muri. E' così inusuale e ricca che risalta anche come sfondo di una collezione di arredi tanto eclettica ed appariscente. 
In sala c'è un blu profondo mare con dei disegni bianchi che da lontano sembrano astratti ma che hanno qualcosa di infantile da vicino. Nella sala da pranzo, c'è una perfetta tonalità di grigio. In un'altra stanza il muro è dipinto di un blu intenso con pennellate più scure tanto che sembra un tessuto. Ed ancora c'è un grigio più chiaro nell studio, piastrelle bianche in bagno e piastrelle azzurro Grecia in cucina.  
Il tutto mai quasi mai fino al soffitto, fateci caso.
Questa meravigliosa casa è poi arredata con pezzi classicheggianti, ritratti, lampade anni settanta, un set di tavolo e sedie in plastica bianca molto pop, righe e mobili in legno in differenti stili. 
E' la casa messicana di Dik Jan Kinet, un interior designer con un passato di studi in filosofia germanica ed anni da attore fra l'Italia, il Portogallo ed Istanbul. 


Photos by Pablo Zamora for AD Spain 

1 comment: