Pagine

All you need in less than 40 sq metres

Hello everyone! Finally I have managed to find a bit of time to blog! I am really busy at the moment which is good but being a working mum is a big effort! As you probably know by now, I have been thinking about moving house for a while, for different reasons but mainly because our needs have changed in the last two years and I crave more space. What 3 years ago seemed to be enough, it isn't anymore, I could do with more running space for my toddler, more space for guests and a office for me and my other half. 
Having said that, I was flicking through the Italian magazine Casa Facile a few days ago and I saw this incredible tiny flat in Paris restored by a studio called Metek. I was completely blown away by how these architects used this space of just 39 sq metres. This is the future, I thought. Versatile parallelepipeds with different functions and furniture that allow you to use every centimeter brilliantly . I went to see the Metek website and I was very impressed by the other work as well, totally inspiring.
It doesn't mean though that I will be organizing my flat better, I'll be focusing my energy on getting something with more space to play with!

Ciao a tutti! Finalmente sono riuscita a trovare un pò di tempo per scrivere sul mio blog! Sono stra-impegnata al momento, fare la mamma e la donna 'in carriera' è una gran fatica! Come probabilmente saprete a questo punto, è da un pò che penso di cambiare casa, per diverse ragioni ma soprattutto perchè i nostri bisogni sono cambiati negli ultimi due anni e ho bisogno di più spazio. Quello che 3 anni fa sembrava abbastanza, non lo è più. Mi piacerebbe avere più spazio per far correre il mio bambino, più spazio per i miei ospiti ed un ufficio per me. 
Detto questo, stavo sfogliando la rivista Casa Facile qualche giorno fa quando ho visto quest'incredibile minuscolo appartamento a Parigi ristrutturato dallo studio d'architettura Metek. Sono stata completamente rapita da come questi architetti hanno usato questo spazio di 39 metri quadri. Questo è il futuro, ho pensato. Parallelepipedi  versatili con funzioni differenti e arredi che ti permettono di usare in maniera estremamente intelligente ogni centimentro. Sono andata a vedere il sito di Metek e mi ha colpito anche il resto del loro portfolio, di grande ispirazione. 
Questo non significa però che organizzerò il mio appartamento meglio e non mi trasferirò prima o poi in un posto più grande!


No comments:

Post a Comment